FAQ – Veelgestelde vragen
Op deze pagina heb ik een aantal veelgestelde vragen (FAQ’s) verzameld. Wellicht helpen deze vragen jou ook om beter de weg te vinden in de hoeveelheid informatie die er tegenwoordig beschikbaar is!
Mocht je niet vinden waar je naar op zoek bent, neem dan gerust contact met me op, ik help je graag verder!
Hoe kan ik het makkelijkst contact opnemen?
Wanneer je vragen hebt over mij, mijn website, het online info-platform of de producten van Enagic®, dan mag je altijd contact met me opnemen. Je kunt hiervoor de WhatsApp button op deze pagina gebruiken en op de contactpagina vind je ook mijn e-mailadres en telefoonnummer.
Wanneer je een product wilt bestellen, maak dan gebruik van dit formulier of stuur me een berichtje met daarin een aantal dagen en/of tijdstippen waarop jij goed te bereiken bent. Ik neem dan z.s.m. contact met je op.
Doorgaans reageer ik binnen 2 werkdagen op alle berichten die ik ontvang. Hoor je niets van me, wil je dan controleren of ik jouw bericht wel ontvangen heb, door nogmaals contact op te nemen? Dankjewel!
Wie is Johanna Koopman?
Mijn naam is Johanna Koopman(-Struik). Ik woon in het mooie Overijssel, samen met mijn man en onze twee hoogbegaafde zonen. Ik ben voormalig natuurgeneeskundig therapeut, maar heb mijn praktijk gesloten toen ik plat kwam te liggen door NAH en o.a. chronische vermoeidheid.
Mijn grootste passie is onze tuin, waarin ik heel wat uren doorbreng tussen de bloemen en onze groenten. Wat we overhouden uit de tuin deel ik graag via onze kraampjes aan de straat.
Ik zit ook graag op de fiets en ik houd ontzettend van schrijven. Bijzonder vind ik het om vaak terug te horen dat ik kan verwoorden wat velen denken/voelen en met name in de afgelopen (chaotische) jaren heb ik mijn gedachten en gevoelens vaak verwoord op mijn facebook tijdlijn. Ik ga daarbij altijd voor het delen van open, transparante communicatie en informatie, met respect voor ieders mening en overtuiging.
Waarom deze website?
Ik heb deze website ‘Change Is Possible’ gemaakt om jou kennis te kunnen laten maken met dingen die het leven positief kunnen beïnvloeden.
Veel waarover ik deel, heeft invloed gehad op mijn eigen proces van overleven naar leven.
Op mijn website deel ik over verschillende dingen die een belangrijke rol in ons gezin spelen, zoals: je weg vinden in het schoolsysteem als je hoogbegaafd bent, omgaan met ziekte door focus op vertrouwen en dankbaarheid, de producten van Enagic® (die voor mijn terugkeer in de maatschappij zorgden), onze tuin en aanverwante onderwerpen waarover ik graag schrijf.
Via deze website kun je ook toegang krijgen tot het online info-platform dat ik maakte.
Wat is het online info-platform?
Via mijn website kun je je aanmelden voor het online info-platform dat ik maakte om heel veel informatie te kunnen delen.
Informatie over de producten van Enagic®, maar ook oefeningen in Dankbaarheid en uiteindelijk over nog meer onderwerpen waar ik graag over deel. Binnenkort deelt onze jongste zoon, Tijn-Pieter, ook zijn online videolessen wiskunde via het online info-platform.
Het info-platform is dus een website met een inlogcode, zodat de informatie niet openbaar staat. Hierdoor hebben we geen last van censuur.
Wat is Kangen Water®?
Kangen Water® is geïoniseerd, alkalisch water (of ERW – electrolyzed reduced water) en wordt geproduceerd door een Kangen® Water machine van Enagic®.
Het water heeft bijzondere krachtige eigenschappen, waardoor het kan helpen het lichaam weer in balans te brengen.
Kangen betekent ‘Terug naar de Bron’ in het Japans. Wil je uitgebreide informatie over de eigenschappen en toepassingen van het water uit een Kangen® apparaat, meld je dan aan voor een presentatie of het online info-platform.
Is Kangen Water® hetzelfde als gefilterd water?
Nee, Kangen Water® wordt geproduceerd door het Kangen® apparaat van Enagic®. In dit apparaat wordt kraanwater eerst gefilterd en daarna geïoniseerd. Door dit proces krijgt het Kangen Water® zijn bijzondere eigenschappen. Filteren is bij Kangen Water dus maar een klein onderdeel van het totale proces.
In deze blog beschreef ik het verschil tussen filteren en ioniseren nog uitgebreider.
Waarom is Kangen Water® zo duur?
Of iets duur is of niet is voor iedereen anders. Voor mij heeft de investering in een Kangen® apparaat mijn hele leven compleet veranderd. 1000 keer liever geef ik het bedrag dus uit aan zo’n apparaat, dan aan een andere auto, een vakantie of een nieuwe badkamer of keuken… dus tja, wat is duur en wat is veel geld?
Een Kangen® apparaat is een kostbaar apparaat. Het apparaat wordt met de hand in elkaar gezet. Daarnaast worden er alleen maar kwalitatief hoogwaardige materialen gebruikt om zo te kunnen voldoen aan productie onder medische certificatie. Enagic® werkt vanuit hun eigen fabriek in Japan om de kwaliteit te kunnen waarborgen.
Een uitgebreide toelichting over het materiaalgebruik vind je op het online info-platform.
Voordeel van de eigen fabriek is verder dat alle onderdelen van het apparaat los vervangen kunnen worden, dus in principe koop je éénmaal in jouw leven een apparaat. (Zou dat niet fijn zijn als dat ook voor onze auto gold?)
Verder wil ik graag benoemen dat de prijs van een multifunctionele Kangen® ionisatie-apparaat vaak vergeleken wordt met de prijs van een waterfilter. Dit is echter niet reëel, omdat filteren slechts een klein onderdeel is van het hele proces dat zorgt voor het Kangen® water. Met het Kangen® apparaat kun je 7 verschillende soorten water maken dat je gebruikt om het lichaam te voeden, maar ook voor huid-en haarverzorging en allerlei schoonmaakklussen, tot ontvetten en desinfecteren aan toe!
Het verschil tussen filteren en ioniseren beschreef ik in deze blog.
Om waterionisatoren met elkaar te vergelijken verwijs ik je graag naar deze blog.
Tot slot benoem ik graag nog dat Enagic® iedereen graag tegemoet wil komen m.b.t. het betalen van het bedrag. Ze bieden daarom voor alle producten de mogelijkheid tot termijnbetaling aan.
Zijn er reviews over het Kangen Water®?
Door de Europese wet-en regelgeving is het niet toegestaan om review over het gebruik van Kangen Water® te delen als het gaat om voordelen m.b.t. de gezondheid omdat dat medische claims zou kunnen geven.
Op het info-platform heb ik wel een aantal ervaringen beschreven. Onder andere van artsen die werken met het water. Ook deel ik daar linkjes naar medisch onderzoek dat op PubMed gepubliceerd is. Uiteraard alles ter informatie.
Ieder mens is namelijk uniek en er kan nooit van te voren een inschatting gemaakt worden hoe iemand reageert op gebruik van producten en/of (genees)middelen die ingezet worden voor balans in het lichaam.
Is Kangen® een piramide systeem?
Nee, Enagic® werkt via directe verkoop met commissie. Dat betekent dat iedereen die een product van Enagic® bezit distributeur kan worden om zo een ander verder te helpen met de aanschaf van een eigen product. Enagic® beloont diegene daarvoor met een commissie, omdat ze het waarderen wanneer iemand tijd en energie wil steekt in het overbrengen van de informatie.
Enagic® is gecertificeerd door de Direct Selling Europa (DSE).
Door de unieke structuur van het commissiesysteem van Enagic® verdienen alleen de mensen die ervoor werken commissie.
Om distributeur te worden zit je niet vast aan abonnementen, verplichte aankopen, targets of voorraadopbouw.
Enagic® heeft dan ook als missie om mensen te helpen om te kunnen leven en werken in alle vrijheid die mogelijk is!
Kom gerust met jouw vragen als je hier meer over wilt weten.
Wat is een emGuarde?
De emGuarde is een gepatenteerd apparaat dat op de markt is gebracht door Enagic®. Wanneer je de emGuarde o.a. in huis, op het werk of in de auto plaatst, harmoniseert het apparaat de omgeving met oog op straling tussen 3 en 1000 MHz.
Wil je hier meer informatie over meld je dan aan voor een presentatie of het online info-platform.
Zijn er reviews over emGuarde?
Door de Europese wet-en regelgeving is het niet toegestaan om review over het gebruik van de emGuarde te delen als het gaat om voordelen m.b.t. de gezondheid omdat dat medische claims zou kunnen geven.
De emGuarde is geen medisch product. Het is bedoeld om onze omgeving te harmoniseren.
Op het info-platform heb ik een aantal ervaringen beschreven. Onder andere van een arts die middels een levend bloedanalyse de invloed van de emGuarde in beeld brengt. Alles wat ik deel is puur ter informatie.
Ieder mens is namelijk uniek en er kan nooit van te voren een inschatting gemaakt worden hoe iemand reageert op gebruik van producten die onze omgeving beïnvloeden.
Hoe kan ik een Kangen® apparaat of emGuarde kopen?
De producten van Enagic® zijn alleen te koop via distributeurs. Ik ben distributeur vanaf 2019 en heb inmiddels al heel veel mensen verder kunnen helpen met de aanschaf van hun eigen producten.
Open contact en service vind ik daarbij van groot belang. (Dat is ook de reden dat ik niet met funnels oid werk).
Ik geef presentaties en lezingen en bied informatie via het online info-platform. Ook distributeurs in mijn team maken hier gebruik van, zodat we samen steeds meer mensen verder kunnen helpen.
Wanneer je een product wilt aanschaffen kun je dit formulier invullen. Ik neem dan contact met jou op. Bij aanschaf van een Kangen® apparaat is er (meestal) een mogelijkheid dat we komen helpen met aansluiten als je dat prettig vindt (afh. van reisafstand).


